مقاله درمورد تكنيك نور پردازي در سينما

دانلود مقاله درمورد تكنيك نور پردازي در سينما

🔹 بهترین کیفیت

🔹 قابل ویرایش

🔹دانلود با لینک مستقیم و سریع

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

مقاله درمورد تكنيك نور پردازي در سينما

مقاله-درمورد-تكنيك-نور-پردازي-در-سينمالینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

4
‏ ?‏1
‏فهرست مطالب:
‏ماهيت نور: طيف الكترو مغناطيس-نور سفيد-درخشش سطح-سطوح رنگي و نور رنگي-تركيب رنگ سه رنگي.
‏چشم و جهان مرئي: چشم دوربين-تطابق درخشش-پديده ثبات-ارزيابي رنگ-حافظه رنگ.
‏اصول اساسي نورپردازي: ادراك و گزينش-خصايص اصلي نورپردازي-سايه-فرايند نورپردازي بينايي.
‏ابزار نورپردازي: اجسام پرتوافكن-متعلقات نور-چراغ نگارش-پايه هاي چراغ-كنترل شدت نور.
‏چهره پردازي: واكشهاي عاطفي نسبت به چهره پردازي-عيوب نورپردازي چهره-نورپردازي طبيعي.
‏روش چهره پردازي در حال حركت: ماهيت روش در حال حركت-نورپردازي نواي حركت-روش هاي نورپردازي حركت.
‏طبيعت بيجان: موشكافي امور مانوس- تمركز دادن به توجه-نورپردازي مواد معمولي.
‏نورپردازي برانگيزنده: نامحسوس بودن نورپردازي-سبك نورپردازي-چگونگي برخورد با روش هاي تصويري-دگرگون شدن نور.
‏نورپردازي صحنه: نور طبيعي-نورپردازي در استوديو-توازن نور-تنظيم چراغ ها.
‏كنترل تصوير: نوردهي-اندازه گيري نور.
4
‏ ?‏1
‏تكنيك نورپردازي در تلويزيون و سينما نوشته جرالد ميلرسون
‏ترجمه حميد احمدي لاري و فواد نجف زاده.
‏طيف الكترومغناطيس:
‏انرژي از بسياري منابع طبيعي ساخته دست انسان مي تابد. اين تابش الكترومغناطيسي به شكل حركت موجي و با سرعت غير قابل باور بيش از 186000 مايل در ثانيه از منابع گوناگوني مثل خورشيد، فرستنده هاي راديويي، مواد راديواكتيو و چراغهاي الكتريكي انتقال مي يابد. منابعي با ارتعاش نسبتا كند بيشتر امواج گرمايي را منتشر مي كنند. در حاليكه ارتعاشات بالاتر از مقياس تابش نافذتري مي سازند كه به نام اشعه ايكس مشخص شده است.
‏انرژي الكترومغناطيسي در پهنه بسيار وسيعي از دامنه فركانس، تقريبا از صفر تا بيش از ‏ هرتز منتشر مي شود.
‏نور سفيد:
‏چشم دامنه قابل توجهي از روشناييها را كه تامين كننده نور سفيد براي ما هستند مي پذيرد اما دوربين قادر به اين سازگاري نيست.
‏براي شرح و مقايسه كيفيت رنگ منابع نور سيستمي به نام اندازه گيري هاي رنگ بنا شده است كه بر اساس مفهوم حرارت دادن يك تشعشع كننده بدنه سياه كامل و با توجه به توزيع طيفي نور منتشر شده از آن در دماهاي افزاينده بنا شده است. همه منابع نوري كاربردي را كه كيفيت طيفي مشابه دارند با وجود تفاوت عملكرد واقعي ما مي توان در همين دماي رنگ طبقه بندي نمود. دامنه طيف واقعي بسياري از روشنايي ها به نحو قابل توجهي متفاوت است مع هذا به عنوان نور سفيد پذيرفته مي شوند.
‏درخشش سطح:
‏برداشت ما از درخشش يك سطح تحت تاثير چند عامل غير مرتبطاست :
‏ا. نور تابشي كه شدت آن با قدرت و فاصله خود منبع نور و اينكه نور بخش شده يا به شدت جهت دار باشد و رنگ آن تغيير مي كند.
‏2.شكل سطح 3.ناحيه مرئي سطح 4.زاويه سطح
‏5.محيط، مايه و رنگي كه بصورت ذهني بر هم اثر مي نهند 6.وضوح سطح

 

 فایل