مقاله در مورد معجزه جاوید

دانلود مقاله در مورد معجزه جاوید

🔹 بهترین کیفیت

🔹 قابل ویرایش

🔹دانلود با لینک مستقیم و سریع

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

مقاله در مورد معجزه جاوید

مقاله-در-مورد-معجزه-جاویدلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 69 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ TTTTTT‏ ‏قرآن معجزه ی جاویدان الهی ‏ TTTTTT
‏———————————————————————————————————————–
‏————————————————————————————————————————-
ôôôôôô ‏ ‏قرآن معجزه ی جاویدان الهی ‏ ‏صفحه ی شماره ی :‏ **** 1‏ ****‏ ôôôôôô
‏فهرست مطالب :
‏ردیف
‏ عنوان
‏ صفحه
‏ ‏1
‏مقدمه
‏ ‏ 2
‏ 2
‏مفهوم معجزه
‏ 2
‏ 3
‏آنچه لازم است درباره ی وجوه اعجاز قران بدانیم ‏.
‏ 4
‏ 4
‏موادی که به اعجازقرآن اشاره دارند و در این پژوهش بررسی می شوند‏.
‏ 11
‏ 5
‏ادعای اعجاز در قرآن
‏ 12
‏ 6
‏مخاطب آیات تحدی کیست ؟
‏ 13
‏ 7
‏فصاحت و بلاغت قرآن
‏ 15
‏ 8
‏آیا الفاظ تکراری مانع ازفصاحت و بلاغت قرآن است ؟
‏ 21
‏ 9
‏جلوه‌هاي ادبي در قرآن‏ ( داستان )
‏ 41
‏ 10
‏خبرهای غیبی قرآن
‏ 56
‏ 11
‏قرآن و مسئله ی قانون گذاری
‏ 58
‏ 12
‏قاطعیت و مصونیت از اشتباه
‏ 59
‏ 13
‏اتقان و یکنواختی قرآن
‏ 59
‏ 14
‏کتابی عظیم از زبان مردی درس ناخوانده
‏ 60
‏ 15
‏معجزات علمی قرآن
‏ 64
‏ 16
‏نتیجه گیری
‏ 67
‏ TTTTTT‏ ‏قرآن معجزه ی جاویدان الهی ‏ TTTTTT
‏———————————————————————————————————————–
‏————————————————————————————————————————-
ôôôôôô ‏ ‏قرآن معجزه ی جاویدان الهی ‏ ‏صفحه ی شماره ی :‏ **** 2‏ ****‏ ôôôôôô
‏مقدمه :
‏در اینکه ادیان زیادی وجود دارد شکی نیست . پیروان هر دینی بر ای حقانیت آیینشان دلایلی اظهار می کنند که رسیدگی به همه ی آن ها برای تشخیص حق از باطل کار مشکلی به نظر می رسد ؛ چرا که اثری از معجزات پیامبران آنان تا کنون باقی نمانده است. فقط مسلمانان هستند که مدعی هستند یکی از معجزات پیامبرشان به نام قرآن تا کنون باقی مانده و تحریف نیز نشده است. ‏بنابر این اگر کسی یقین کند این کتاب معجزه است ؛ آن هم معجزه ای که کسی مانند مانند آن را نمی تواند بیاورد تکلیفش روشن است و طبق دستورات آن می تواند عمل کند.
‏مفهوم معجزه :
‏خليل بن احمد (م 170 ق ) صاحب كهن‌ترين كتاب لغت عرب،‌العين، « عجز» را به معناي ضعف و ناتواني دانسته است . لسان العرب نيز بر همين پايه،‌صورت‌هاي ديگر ساخته شده از اين واژه را توضيح مي‌دهد و مي نويسد: « عَجَّزَ الرجلُ و عاجَزَ ؛ رفت و به او نرسيد» پس استمرا در ناتواني در معناي اين لغت نهفته است و در همين معناست اين آيه‌ي شريفه:
‏«  وَ الَّذِينَ سَعَوْا فِي آيَاتِنَا مُعَاجِزِينَ » [حج (22)،‌ (53) ]
‏آنان كه عاجزانه در ابطال آيات ما تلاش مي‌كنند. [ يا اين كه در فكر معاجزه هستند و معاجزه به مفهوم كوشش هر يك از دو طرف در عاجز كردن طرف مقابل است]‌
‏إعْجاز به معناي عاجز و ناتوان و درمانده ساختن ديگري است و از همين باب است:
‏« وَ أَنَّا ظَنَنَّا أَنْ لَنْ نُعجِزَاللهَ فِي الأَرْضِ» [ جن‌(72) ، 12]

 

 فایل