چند توصيه براي آموزش مديريت 22 ص doc

دانلود چند توصيه براي آموزش مديريت 22 ص doc

🔹 بهترین کیفیت

🔹 قابل ویرایش

🔹دانلود با لینک مستقیم و سریع

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

چند توصيه براي آموزش مديريت 22 ص doc

چند-توصيه-براي-آموزش-مديريت-22-ص-docلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 18 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

22
‏چند توصيه براي آموزش مديريت :
‏اولين اولويت در آموزش ، كميته راهبري كيفيت است . آموزش اين گروه بايد اولين كار نماينده مديريت يا مشاوراستخدامي باشد ، زيرا آنها مسئو‏و‏ل اجراي كل سيستم كيفيت هستند و مديريت بايد به سرعت شناخت كاملي از ج‏ز‏ئيات استانداردها بدست آورد . آنها بايد از تلاش اجراي درون سازمان مربوط به خود پشتيباني نموده ، آماده پاسخگويي به پرسش هاي كاركنان خود باشند . آگاهي و دانش مشروح آنها مؤثرترين ابزار براي نشان دادن تلاش سازمانهاي تحت مسئووليت آنها در حمايت از فرايند دريافت گواهي مي باشد .
‏نخست بايد يك ديدگاه كلي از كل استانداردها به كميته راهبري كيفيت داده شود . لازم است آنها دركي كلي و عميق از استانداردها و روند دريافت گواهينامه داشته باشند . آموزش آنها بايد به روشني بيانگر نقش رهبرگونه و مسئووليت آنها در اداره سيستم كيفيت باشد .
‏بايد به كميته راهبري كيفيت جزئيات ISO 9000‏ را نيز آموزش داد‏ .‏ ‏بدين منظور ، در جلسات آموزش مرور دقيق و جزء به جزء هر عنصر از استاندارد بايد انجام شود ، و بار ديگر هر مدير بايد بتواند براحتي نظرات و سئوالات خود را بيان كند . بعلاوه كميته راهبري بايد در مورد هر عنصر ، نيازمنديها و ارزش تجاري آن ، به تفاهمي جامع برسد.
‏چند توصيه براي آموزش سطوح سرپرستي :
‏تمامي سرپرستان بايد آموزشي جامع ديده باشند تا بتوانند به پرسش هاي كاركنان پاسخ گويند . آنها بايد هدف زمانبدي و دلايل پيگيري دريافت گواهي را درك كنند . افرادي كه در پست هاي سرپرستي انجام وظيفه مي كنند ، بايد يك درك و شناخت كلي از استاندارد ISO 9000‏ ‏ و گواهينامه سيستم كيفيت داشته باشند .
‏افراد شاغل در پستهاي سرپرستي ، مسئو‏و‏ل آموزش نيروي كار مي باشند . هيچ روشي براي يادگيري مطالب ، بهتر از آمادگي براي آموزش آن به ديگران نيست . اين روش دو مزيت دارد : نخست در جهت گسترش درك و آگاهي سرپرستان گروه مي باشد . دوم به روشني نشان دهنده تعهد و حمايت آنها نسبت به بقيه نيروي كار است .
22
‏چند توصيه براي آموزش نيروي كار :
‏براي برآوردن نيازهاي آموزشي نيروي كار ، لازم است دوره اي برگزار كنيد و طي آن هدف دريافت گواهي و مفاهيم اساسي استانداردها را آموزش دهيد . آموزش بايد به پرسش هاي زير پاسخ گويد :
ISO‏ چيست ؟
‏مجموعه استانداردهاي ISO 9000‏ ‏چه هستند ؟
‏نيازمنديهاي عمومي استانداردها كدامند ؟
‏چرا بايد پيگير دريافت گواهي باشيم ؟
‏دريافت گو‏اهينامه چه مزايايي دارد ؟
‏روند دريافت گواهينامه كدام است ؟
‏بعلاوه مهمترين نكته اين است كه ، اين آموزش مقدماتي بايد در شناخت و آگاهي هر فرد نسبت ‏به تأثير اجراي استانداردها بر شغلش كمك كند.
‏كاركنان مي خواهند بدانند كه چه انتظاري از آنها وجود دارد و چه تغييراتي را مي توانند انتظار داشته باشند . هر كارمندي بايد بتواند در اين تغييرات لازم ، سود و منفعت شخصي بيابد . در غير اين صورت در برابر تغييرات مقاومت مي كند . نبايد انتظار داشته باشيد كه نگراني آنها را در يك دوره آموزشي كم كرده و حس ارزشمندي را براي دريافت گواهينامه بوجود آوريد . انجام چنين كاري نياز به اطلاع رساني و كمك مستمر دارد .
‏مجموعه استانداردهاي ISO 9000‏ ،‏ ‏نيازمنديهايي را براي يك سيستم كيفيت تعريف مي كند. بنابراين شگفت انگيز نيست كه اولين عنصر سيستم كيفيت استانداردهاي ISO 9001, 9002, 9003 ‏ به مسئووليت هاي مديريت بپردازند . برآوردن اين نيازمنديها بايد اولين دستور كاري كميته راهبري كيفيت باشد ، زيرا اين نيازمنديها زير ساخت فعاليت هاي اجرايي ساير نيازمنديها است .

 

 فایل